donderdag 18 januari 2018

Woensdag 1 november

Vandaag wilden we naar Ronda. Dat is een plaatsje met een grote kloof dwars door het dorp.
We stopten onderweg bij een begraafplaats in Malaga die we na alle lovende verhalen in de boekjes wat tegen vonden vallen.

We reden naar Ronda via de Garganta del Chorra, een gigantische kloof in een prachtige omgeving. Bij een hotel dronken we wat in de zon met uitzicht op de kloof.

Toen we weg gingen kwam er een visschotel voorbij die er zo lekker uit zag dat we bijna besloten om er te lunchen. Achteraf gezien hadden we dat beter kunnen doen, maar op dat moment besloten we dat het leuker was om in Ronda te lunchen.

Het landschap na Garganta del Chorra was buitenaards mooi. We stopten onderweg meerdere keren om foto's te maken.

Aangezien het halverwege de tocht naar Ronda al 2 uur was en we nu toch wel echt trek kregen, stopten we bij een enorm druk wegrestaurant om toch maar onderweg te lunchen. Dat ging niet, want het was vol en zouden daar pas rond half 4 kunnen eten.
In Ronda aangekomen liepen we zoekend naar een leuk restaurant eerst even langs de kloof die het plaatsje inderdaad op indrukwekkende wijze doorklieft en ploften daarna op een terras om te eten. We bestelden lamsbout, die best lekker was, maar veel te koud. De patat die erbij zat was ok, maar de friet was ook koud. omdat de bediening ook niet echt vriendelijk was en erg slecht engels sprak hebben we het maar zo gelaten. Het was met €46 ook nog de duurste maaltijd van deze vakantie.

Terug naar de kloof waar we een hele tijd gefascineerd hebben staan kijken. Een van de indrukwekkendste natuurverschijnselen die ik ooit heb gezien.

Na nog even door het dorp gelopen te hebben liepen we terug naar de parkeergarage en reden we in 1 uur en 45 minuten terug naar ons huis in Rincon de la Victoria. We aten nog een tosti en hebben de rest van de avond zitten lezen op het dakterras.