donderdag 18 januari 2018

Vrijdag 3 november

Om 9 uur reden we naar Granada. We gingen eest even langs bij het Albraham paleis om te checken of er nog kaarten waren, maar alle kaarten waren uitverkocht. Je moet deze kaarten ruim voor je vakantie boeken anders is de kans klein dat je in het paleis belandt.

Met de auto reden we de heuvel af om dicht bij het centrum te parkeren. We kochten een kaartje voor het treintje om niet alles te hoeven lopen, maar bekeken eerst de kapel van de kathedraal. Die is het bekijken waard.

We liepen een tijdje rond in het centrum, winkelden wat; kochten thee en kruiden, oorbellen en een rugzakje.

Met het treintje reden we de heuvel op om door de Arabische wijk naar beneden te lopen.

Het werd inmiddels lunchtijd en we gingen op zoek naar een eetadresje. Dat viel niet mee. We gingen ergens naar binnen waar het bijna leeg was. Het eten wat we op een tafeltje bij iemand zagen staan zag er niet bepaald goed uit dus we maakten rechtsomkeert. Daarna kwamen we alleen nog maar bij heel volle restaurants terecht of we liepen door straten waar helemaal niets zat. We besloten in een tapasbar een klein hapje te eten en dan met het treintje de heuvel op te gaan om daar te eten. De kroketjes waren erg lekker, maar een leuk plekje om echt te lunchen hebben we niet gevonden op de heuvel.

Op zoek naar een restaurant bezochten we het Klooster van Hiëronymus (Monasterio de Jerónimo). In het klooster zelf kon je niet zo heel veel bezichtigen, maar de kerk was fantastisch en daar hebben we voor ons doen erg lang staan rondkijken. We bleven ook maar foto's maken. Erg indrukwekkend. Prachtige fresco's en rijke versieringen.

Achteraf hadden we natuurlijk gewoon onderweg ergens moeten gaan zitten, maar dat deden we niet waardoor we uiteindelijk om 16.30 uur op een terras belandden waar ze om ons heen de tafeltjes al weg gingen halen toen we eenmaal zaten. Tegen de tijd dat ons eten arriveerde was het hele terras opgeruimd en zaten wij daar nog samen aan een tafeltje. En het eten was ook nog eens slecht. Tsja, soms gok je verkeerd...

Na het eten liepen we terug naar de auto en zijn we naar huis gereden. We hebben onze bagage vast ingepakt en gelezen. We hadden geen zin meer om nog uit eten te gaan en hebben op het terras gezeten tot het zo hard ging regenen dat we ook onder het afdak niet meer droog bleven. Het onweerde ook behoorlijk.